Možná tě taky překvapilo, kolik toho musíš v životě zvládnout, stihnout a splnit. Sama vím, že není někdy vůbec lehké všechno ustát a nemít nervy v kýblu z tolika povinností. 

Nervozita a stres jsou běžnou součástí našeho života. Každý z nás se s nimi setkává alespoň občas – v práci či podnikání, ve škole, ve vztazích nebo při jakékoliv životní výzvě.

Trocha stresu je motivující, nutí nás vstát z postele, překonávat překážky a učit se nové věci. Když se s ním umíme dobře vypořádat, posouvá nás vpřed a vede k dosahování lepších výsledků (například když se připravujeme na test nebo pracovní prezentaci)

Když to ale se stresem neumíme a máme často nervy v kýblu, stává se z něj snadno stres chronický. Ten má negativní vliv na naše psychické i fyzické zdraví. Vede totiž k pocitům přetížení, úzkostem a dlouhodobě až k vyhoření. Způsobuje bolesti hlavy, trávicí potíže, problémy se spánkem, vysoký tlak až onemocnění cév a srdce. Více o projevech stresu se dočteš v článku Jak poznáš, že jsi ve stresu?

Cílem podle mě není vyhnout se stresu a nervozitě na 100 %, ale udržet ho na takové úrovni, kdy je příjemně motivující k dosahování našich cílů a snů. Úspěchu lze totiž dosáhnout i v klidu! 

Díky kýblu stresu už žádné nervy v kýblu

Díky technice Kýbl stresu už žádné nervy v kýblu! 🙂

Technika Kýbl stresu pracuje s metaforou, kdy si svou frustrační toleranci (schopnost vyrovnat se se stresem) představíme jako kýbl a stres jako vodu. Můžeš si ji na mé stránce ZDARMA ode mě volně stáhnout v podobně minikurzu se sebekoučovacím průvodcem. 

Pokaždé, když se setkáš s výzvou nebo situací, která stresuje, přidáváš do kýble více vody. Pokud se kýbl naplní a přeteče, cítíš přetížení, stres se ukládá a nedokážeš se s nároky vypořádat. To může vést až k syndromu vyhoření.

Aby se to nestávalo, je potřeba míru stresu, co do kýble přiléváš, snížit a také najít způsoby, jak vodu odpouštět pravidelně ven.

Jak vodu z kýble nervů vylívat? 7 tipů, jak se zbavovat stresu a nervozity

  • Uprav svůj rozvrh a stanov si priority: Pokud cítíš přetížení, možná se snažíš dělat příliš mnoho věcí najednou. Prioritizuj péči o sebe a činnosti, které tě baví a u kterých vypneš.
  • Dělej si přestávky a odpočívej: Pravidelné přestávky během dne ti mohou pomoci dobít energii. Pravidelný odpočinek snížuje stres a podporuje kreativitu.
  • Zhluboka dýchej a praktikuj mindfulness: Hluboké dýchání a zaměření se na přítomný okamžik mohou pomoci uklidnit nervy v kýblu a snížit stres.
  • Cvič jógu a medituj: Jóga a meditace jsou skvělým způsobem, jak se uvolnit, napojit na sebe a zbavit se stresu. Mají dlouhodobý efekt a pomáhají zvládat zátěžové situace.
  • Hýbej se a sportuj: Sport je skvělým prostředkem na zvládnutí stresu. Uvolňuje endorfiny, díky kterým se budeš cítit dobře a pomůžou ti snižit stres.
  • Zlepši svůj životní styl: Zdravý životní styl snižuje stres. Jez proto zdravěji, dostatečně pij, spi a pravidelně choď na čerstvý vzduch.
  • Hledej podporu a řekni si o pomoc: Když cítíš, že máš už opravdu nervy v kýblu a nevíš, co s tím, mluv o tom s přáteli, rodinou nebo profesionály. Nebuď na to sama. 

Nezapomeň, že v dnešním rychlém a vystresovaném světě je čím dál tím těžší, ale o to důležitější umět stres ovládnout dřív, než začne ovládat nás. Vydefinuješ si svou vlastní anti-stresovou strategii, úspěšně tak sníž svůj stres a celkově zlepši svůj životní styl

Díky munikurzu Kýbl stresu a tipům na zvýšení své psychické odolnosti si už nebudeš dál říkat: „Mám nervy v kýblu.“

A začít s tím můžeš už dnes!

O mně

Jmenuji se Denisa a jako celostní koučka provádím ženy k jejich skutečné autenticitě, zdravé sebehodnotě a životnímu poslání.

Věřím, že život není od toho, abychom ho přežili, ale abychom ho prožili. Důležité při tom podle mě je dostat všudypřítomný stres pod kontrolu dřív, než začne kontrolovat nás.

Začít můžeš hned a zdarma tím, že si stáhneš minikurz Kýbl stresu.